إسم المؤهل | جامعة المؤهل | تاريخ المؤهل |
---|---|---|
في لغويات تطبيقية | جامعة السودان للعلوم والتكنولجيا | 22/06/1442 |
في لغويات تطبيقيه | جامعة السودان للعلوم والتكنواجيا | 03/07/1439 |
الدكتوراه في اللغويات التطبيقية | جامعة الملايو | 24/06/1435 |
في Teaching Knowledge Test | جامعة كمبريدج - امتحانات اللغة الإنجليزية للمتحدثين بلغات أخرى | 12/06/1432 |
في Teaching Knowledge Test | جامعة كمبريدج - امتحانات اللغة الإنجليزية للمتحدثين بلغات أخرى | 12/06/1432 |
في Teaching Knowledge Test | جامعة كمبريدج - امتحانات اللغة الإنجليزية للمتحدثين بلغات أخرى | 12/06/1432 |
الماجستير في ماجستير في العلوم الانسانية | الجامعة الاسلامية العالمية ماليزيا | 11/11/1422 |
البكالوريوس في بكلاريوس التربية | جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا | 03/03/1418 |
اسم البحث | تاريخ تقديم البحث | رابط البحث |
---|---|---|
The Effect of Using Phrases Enhancing Oral Fluency Skill : A study for Gezira and Gedarif University Students | 1440-10-28 12:00:00 ص | The Effect of Using Phrases Enhancing Oral Fluency Skill : A study for Gezira and Gedarif University Students |
Investigating the Strategies for Teaching English Communicative Skills to Sudanese Secondary Schools Students in the locality of Khartoum | 1440-01-21 12:00:00 ص | Investigating the Strategies for Teaching English Communicative Skills to Sudanese Secondary Schools Students in the locality of Khartoum |
University Students' Attitudes towards Writing Descriptive Composition | 1439-12-21 12:00:00 ص | University Students' Attitudes towards Writing Descriptive Composition |
The Role of Washback-Based Approach of the Achievement Test on Enhancing EFL Learners’ Proficiency (A Case Study of First Year Secondary School Students in Saudi Arabia) | 1439-12-21 12:00:00 ص | The Role of Washback-Based Approach of the Achievement Test on Enhancing EFL Learners’ Proficiency (A Case Study of First Year Secondary School Students in Saudi Arabia) |
The Effect of Progressive Writing on Enhancing University Students’ Descriptive Essay | 1439-10-17 12:00:00 ص | The Effect of Progressive Writing on Enhancing University Students’ Descriptive Essay |
Investigating English Oral Communication Problems among Sudanese Secondary Schools Students | 1439-10-17 12:00:00 ص | Investigating English Oral Communication Problems among Sudanese Secondary Schools Students |
The Impact of Washback-based Approach of the Achievement Test on Developing the EFL Learning Process (A Case Study of First Year Secondary School Students in Saudi Arabia) | 1439-10-17 12:00:00 ص | The Impact of Washback-based Approach of the Achievement Test on Developing the EFL Learning Process (A Case Study of First Year Secondary School Students in Saudi Arabia) |
INVESTIGATING TEACHERS' ATTITUDES TOWARDS USING ENGLISH SHORT STORIES TO INCREASE TERTIARY STUDENTS' VOCABULARY | 1439-10-17 12:00:00 ص | INVESTIGATING TEACHERS' ATTITUDES TOWARDS USING ENGLISH SHORT STORIES TO INCREASE TERTIARY STUDENTS' VOCABULARY |
Teachers’ Attitudes towards the Role of Discourse Markers in Enhancing EFL Learners Listening Comprehension | 1439-05-15 12:00:00 ص | Teachers’ Attitudes towards the Role of Discourse Markers in Enhancing EFL Learners Listening Comprehension |
The Influence of Using English Language Suprasegmental Features on Developing L2 Learners’ Verbal Communication Skills (A Case Study of ALFashir University) | 1439-05-15 12:00:00 ص | The Influence of Using English Language Suprasegmental Features on Developing L2 Learners’ Verbal Communication Skills (A Case Study of ALFashir University) |
Exploring the Impact of ICT on Promoting Scholastic Activities: A Case Study of Omdurman Area 2015 - 2016 | 1439-05-15 12:00:00 ص | Exploring the Impact of ICT on Promoting Scholastic Activities: A Case Study of Omdurman Area 2015 - 2016 |
EXPLORING THE USE OF SHORT STORIES IN ACTIVATING STUDENTS' SPEAKING SKILL | 1439-05-15 12:00:00 ص | EXPLORING THE USE OF SHORT STORIES IN ACTIVATING STUDENTS' SPEAKING SKILL |
Cooperative Learning Methods and Social Skills | 1439-04-14 12:00:00 ص | Cooperative Learning Methods and Social Skills |
The Potential Use of Facebook in Developing English Reading Comprehension for Secondary Level Students: A Case study of the State of Khartoum 2015 – 2016 | 1439-01-11 12:00:00 ص | The Potential Use of Facebook in Developing English Reading Comprehension for Secondary Level Students: A Case study of the State of Khartoum 2015 – 2016 |
Analyzing the Use of Goutsos’ Model in Expository Essays in English and Arabic | 1438-12-10 12:00:00 ص | Analyzing the Use of Goutsos’ Model in Expository Essays in English and Arabic |
Comparing the Use of Topic Signals and Strategies in English and Arabic Expository Essays | 1438-12-10 12:00:00 ص | Comparing the Use of Topic Signals and Strategies in English and Arabic Expository Essays |
The Effect of Using Communicative language Teaching on EFL Learner’s Speaking skill | 1438-12-10 12:00:00 ص | The Effect of Using Communicative language Teaching on EFL Learner’s Speaking skill |
The Common Strategies Can Be Used Simultaneously by Teachers and Learners to Develop Speaking Skills Furthermore | 1438-04-03 12:00:00 ص | The Common Strategies Can Be Used Simultaneously by Teachers and Learners to Develop Speaking Skills Furthermore |
Professional development and its effect on teacher-students interaction inside the classroom | 1438-03-02 12:00:00 ص | Professional development and its effect on teacher-students interaction inside the classroom |
Investigating the role of professional development on Sudanese secondary schools teachers’ performance | 1438-03-02 12:00:00 ص | Investigating the role of professional development on Sudanese secondary schools teachers’ performance |
An investigation into the poor performance of Red Sea University students in listening comprehension skill: A Case Study at Red Sea University in Port Sudan (2017-2018) | An investigation into the poor performance of Red Sea University students in listening comprehension skill: A Case Study at Red Sea University in Port Sudan (2017-2018) | |
Developing Oral Fluency among Sudanese EFL Learners at University Level | Developing Oral Fluency among Sudanese EFL Learners at University Level |
إسم الجهة | الخبرة | من | إلي |
---|---|---|---|
جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا - كلية التربية - قسم اللغات - شعبة اللغة الانجليزية | أستاذ مشارك | 03/07/1439 | 26/05/1442 |
جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا - عمادة البحث العلمي | عضو هيئة تحرير | 29/11/1437 | 27/06/1439 |
جامعة السودان للعلوم والتكنولجيا - كلية التربية - قسم اللغات - شعبة اللغة الإنجليزية | رئيس شعبة اللغة الإنجليزية | 09/11/1435 | 02/12/1437 |
جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا - كلية التربية - قسم اللغات - شعبة اللغة الإنجليزية | استاذ مساعد | 24/06/1435 | 02/07/1439 |
جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا - كلية التربية - قسم اللغات - شعبة اللغة الإنجليزية | محاضر | 15/02/1432 | 23/06/1435 |
جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا - كلية التربية - قسم اللغة الإنجليزية | مساعد تدريس | 30/05/1418 | 14/02/1432 |
إسم الدورة | المكان | تاريخ الدورة |
---|---|---|
The Fifth Gulf Campaign for Cancer Awareness الحملة الخليجية الخامسة للتوعية بالسرطان | College of medicine – Taif University | 11/07/1444 |
الاضطراب التالي للصدمة وكيفية التعامل معه | 16/04/1444 | |
اسرع الطرق لتعلم اللغة الانجل | 10/09/1443 | |
تعلم اللغة الانجليزية عن بعد | 09/09/1443 | |
أصنع الإبداع لدى طلابك | 04/09/1443 | |
الملتقى الافتراضي الطلابي الأول ( الإنجليزية لغة العلم و التكنولوجيا) | 03/09/1443 | |
تصميم المقرر النموذجي | 26/08/1443 | |
أدوات التدريس الفعال عبر منصة التعلم بلاك بورد | 19/08/1443 | |
أساسيات نظم إدارة الوثائق الالكترونية والارشفة الالكترونية | 18/08/1443 | |
إعداد بنوك أسئلة اختبارات التخرج في ضوء مصفوفة البرنامج الأكاديمي | 04/08/1443 | |
ورشة للتدريب على فن كتابة المسرحية وتمثيلها | 03/08/1443 | |
تطبيقات التعليم الرقمي الابتكارية | 03/08/1443 | |
High Impact Educational Practices | 16/07/1443 | |
مهارات إدارة وضبط السلوك الطلابي | 19/04/1443 | |
أنماط الشخصية وكيفية التعامل معها | 17/04/1443 | |
تحويل الأفكار إلى أفكار إبداعية | 09/04/1443 | |
مهارات الإرشاد المهني للطلبة | 28/03/1443 | |
استراتيجيات التعليم والتعلم | 27/03/1443 | |
الاختبارات الإلكترونية - النصائح الهامة والإشكاليات المتكررة | 26/03/1443 | |
الاختبارات الإلكترونية - النصائح الهامة والإشكاليات المتكررة | 26/03/1443 | |
التحول لنظام الفصول الدراسية الثلاثة بجامعة الطائف | 25/03/1443 | |
مهارات ما وراء الانفعال للتعامل الإيجابي مع الانفعالات السلبية للطلبة | 21/03/1443 | |
تصميم الملصقات العلمية | 10/07/1442 | |
المكتبات ودورها في تنمية مهارات البحث العلمي | 09/07/1442 | |
الاسخدامات المتقدمة لنظام الفصول الإفتراضية (ألترا) في العملية التعليمية | 08/07/1442 | |
متطلبات التأهل للاعتماد البرامجي (أسئلة واستفسارات) | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 03/07/1442 |
البحث في المكتبة الرقمية السعودية | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 02/07/1442 |
عن بعد (أونلاين) | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 28/06/1442 |
دور المرشد الأكاديمي وأثره على مستوى الطلبة | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 27/06/1442 |
المستوى الثالث: التميز في التعليم الإلكتروني | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 26/06/1442 |
الكتابة المنهجية العلمية للبحوث | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 20/06/1442 |
نظام ذكاء الأعمال (BI) | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 18/06/1442 |
المستوى الأول: الأساسيات في التعليم الإلكتروني | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 17/06/1442 |
لدى طالب/ة غير مستقر/ة نفسياً | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 13/06/1442 |
تقرير المقرر الدراسي (باللغة الإنجليزية) | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 07/06/1442 |
الكوتشنج في مجال الإرشاد الأكاديمي | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 06/06/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives-Panel Discussion Going Online: Challenges & Strategies | 24/04/1442 | |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives-No Time to Think? How to Keep Learning, and Focused, on Your Professional Development | مركز اللغة الانجليزية -جامعة الطائف | 24/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives- Flipped Online Classroom in Light of Bloom’s Taxonomy | مركز اللغة الإنجليزية | 24/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives-Enhancing Students’ Engagement through a Flipped Classroom | مركز اللغة الإنجليزية | 24/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives-Critical Thinkers Cheat!! | مركز اللغة الإنجليزية | 24/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives- Helping Students Become Great Collaborators | مركز اللغة الإنجليزية | 23/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives- Teach the Way They Learn | مركز اللغة الإنجليزية | 23/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives- Lesson Planning for Online Classes | مركز اللغة الإنجليزية - جامعة الطائف | 23/04/1442 |
Saudi EFL Learners' Needs; Practical Perspectives - Designing a Student-Centered Lesson for Online English Language Class | مركز اللغة الإنجليزية - جامعة الطائف | 23/04/1442 |
القضايا الأخلاقية في استخدام البيانات في الذكاء الاصطناعي | 16/04/1442 | |
"استخدام برنامج OneNote للتدريس عن بعد" ضمن البرنامج المشترك في مجال التعليم الإلكتروني | 15/04/1442 | |
كيفية إعداد خطة تقييم المقرر وملف نواتج التعلم | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 09/04/1442 |
القلق (أنواعه، أسبابه، وطرق علاجه) | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 09/04/1442 |
تأسيس النمو في المشروعات | 03/04/1442 | |
اصدار السجل التجاري والتراخيص | 03/04/1442 | |
دورة الوعي الفكري ومنطلقاته الشرعية | وحدة الوعي الفكري | 02/04/1442 |
جلسة حوارية في ريادة الأعمال تجارب عملية ونصائح علمية | 02/04/1442 | |
التسويق في المشاريع الناشئة | 02/04/1442 | |
إدارة الاجتماعات | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 02/04/1442 |
كيف تبدأ المشروع الصغير | مركز الابتكار وريادة الأعمال بجامعة الطائف | 01/04/1442 |
دورة بناء الشخصية المعتدلة | وحدة الوعي الفكري | 01/04/1442 |
دراسة الجدوى الأولية ونموذج العمل التجاري | مركز الابتكار وريادة الأعمال | 01/04/1442 |
إدارة التجارة الالكترونية | 01/04/1442 | |
إدارة الوقت | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 01/04/1442 |
أساليب التربية الأسرية وعلاقتها بتعليم | 29/03/1442 | |
أساليب التربية الأسرية وعلاقتها بتعليم الطلبة | عمادة التطوير الجامعي | 29/03/1442 |
مهارات الاتصال الفعال | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 25/03/1442 |
طرق التوثيق في البحوث العلمية | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 24/03/1442 |
مؤشرات الأداء | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 23/03/1442 |
تطوير مهارات البحث العلمي | 17/03/1442 | |
العصر الرقمي وتنمية قيم المواطنة | 16/03/1442 | |
الحركة الإعلامية والجائحات العالمية | 11/03/1442 | |
وسائط النص اللغوية في العالم الافتراضي | كلية الآداب بجامعة الطائف | 10/03/1442 |
"التوظيف الأمثل لأدوات التقييم في نظام إدارة العلم الإلكتروني "بلاك بورد" | وزارة التعليم | 07/03/1442 |
أساليب وأدوات التقويم المهاري | 04/03/1442 | |
مهارات التعامل مع ضغوط الحياة | 13/02/1442 | |
Higher English Language Literacy for University Students in Saudi: A Curriculum Blueprint Dr. Mansoor S. Almalki Dean, Supportive Studies Director, English Language Center You may verify this certificate by scanning the QR code or following the URL https: | 04/02/1442 | |
مهارات إدارة وضبط السلوك الطلابي | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | 27/01/1442 |
التخطيط الاستراتيجي | 13/11/1441 | |
بناء المبادرات | 12/11/1441 | |
The practical approach to learning-oriented assessment | 25/10/1441 | |
Digital tools for improving speaking skills | 24/10/1441 | |
?Planning for learning or writing lesson plans; what is the difference | 24/10/1441 | |
Making sense of how we develop life competencies through ELT | 23/10/1441 | |
Future learners need learning strategies | 23/10/1441 | |
الإشكاليات المتكررة والتوصيات المتعلقة بتقديم الاختبارات عبر منصة التعلم بلاك بورد | جامعة الطائف ممثلة في عمادة التعليم الإلكتروني وتقنية المعلومات | 21/08/1441 |
دور المسرعات في ريادة الأعمال | مركز الابتكار وريادة الأعمال بجامعة الطائف | 19/03/1441 |
Database Search and Reference Management | 29/07/1439 | |
Organizing Workshops and Conferences | 01/07/1439 | |
Scientific Research Methods and Methodology | 04/01/1439 | |
Scientific Papers: Writing and Publishing | 24/12/1437 | |
Research Methodology Course by UTM Professors | 05/05/1437 | |
The Professional Skills Development for the Professional Teacher | 26/07/1436 | |
Personal Strategic Planning | 27/03/1436 | |
الدورة التدريبية الأساسية لتطوير الأداء المهني للأستاذ الجامعي | 16/05/1435 | |
متطلبات التأهل للاعتماد البرامجي | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف | |
المستوى الثاني: الممارسة في التعليم الإلكتروني | عمادة التطوير الجامعي بجامعة الطائف |
الجائزة/براءة الاختراع | الجهة المانحة | التاريخ |
---|---|---|
شهادة التقدير | مركز بيادر أكسفورد للتدريبواللغات وتنمية الموارد والبشرية | 29/03/1436 |
مسمي اللجنة | نوع اللجنة | تاريخ الإنضمام |
---|---|---|
لجنة البحث العلمي | خارج الجامعة | 27/03/1443 |
وحدة تقنية المعلومات | خارج الجامعة | 27/03/1443 |
لجنة تطوير برنامج دبلوم تدريس | خارج الجامعة | 23/06/1436 |
International Association of Teachers of English as a Foreign Language | داخل الجامعة | 29/02/1435 |
ملف السيرة الذاتية |
---|